Prestasi Piagam Pelanggan - PDT Tapah
![]() |
Tel: 05 4011 963 Faks: 05 4013 588 |
![]() |
pdtbp[at]perak.gov.my |
HOME
PEJABAT DAERAH DAN TANAH BATANG PADANG
PRESTASI PIAGAM PELANGGAN
BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN
Bil. |
Urusan Perkhidmatan |
Tempoh |
Jan 2021 |
Feb 2021 |
Mac 2021 |
April 2021 |
Mei 2021 |
Jun 2021 |
Jul 2021 |
Ogo 2021 |
Sep 2021 |
Okt 2021 |
Nov 2021 |
Dec 2021 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Setiap surat aduan dikeluarkan akuan penerimaan dalam tempoh (3) hari dan jawapan rasmi dalam tempoh (28) hari bekerja |
3 hari bekerja |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
2. |
Menyediakan permohonan lesen yang lengkap (tanpa mesyuarat jawatankuasa dalam tempoh 45 hari bekerja) |
45 hari bekerja |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
3. |
Menyediakan baucer bayaran pembelian dalam masa 5 hari bekerja |
5 Hari bekerja |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
BAHAGIAN PEMBANGUNAN LUAR BANDAR
Bil. |
Urusan Perkhidmatan |
Tempoh |
Jan 2021 |
Feb 2021 |
Mac 2021 |
April 2021 |
Mei 2021 |
Jun 2021 |
Jul 2021 |
Ogo 2021 |
Sep 2021 |
Okt 2021 |
Nov 2021 |
Dec 2021 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Mengemukakan maklumbalas kepada aduan pelanggan dalam tempoh 14 hari daripada aduan diterima |
14 hari |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
2. |
Menyediakan baucer bayaran peruntukan (perkhidmatan pembekal/kontrak) dalam tempoh 7 hari bekerja dari tarikh tuntutan lengkap diterima |
7 Hari bekerja |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
BAHAGIAN PENTADBIRAN TANAH
Bil. |
Urusan Perkhidmatan |
Tempoh |
Jan 2021 |
Feb 2021 |
Mac 2021 |
April 2021 |
Mei 2021 |
Jun 2021 |
Jul 2021 |
Ogo 2021 |
Sep 2021 |
Okt 2021 |
Nov 2021 |
Dec 2021 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Mengemukakan maklumbalas kepada aduan pelanggan dalam tempoh 14 hari daripada aduan diterima |
14 hari bekerja |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
2. |
Memberi maklumat bagi setiap satu hakmilik dalam masa 14 hari bekerja selepas permohonan diterima secara bersurat |
14 hari bekerja |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
3. |
Mendaftar perserahan urusniaga dan bukan urusniaga dalam masa 1 hari bekerja bagi setiap satu perserahan |
1 Hari bekerja |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
4. |
Mengeluarkan sijil carian rasmi dalam tempoh 15 minit bagi setiap satu sijil |
15 minit |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
5. |
Memastikan bil-bil cukai tanah dihantar kepada tuan-tuan tanah sebelum 1 januari setiap tahun |
sebelum 1 januari |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
6. |
Memproses bayaran balik permohonan deposit bahan batu dalam tempoh 7 hari |
7 hari |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
100% |
7. |
Memproses permohonan mendapatkan kebenaran Menteri Besar yang lengkap untuk dikemukakan kepada Pejabat Tanah dan Galian dalam masa 14 hari bekerja |
14 hari bekerja |
70% |
70% |
70% |
70% |
70% |
70% |
70% |
70% |
70% |
70% |
70% |
70% |