Piagam Pelanggan Jabatan - PDT Manjung
Top Header Manjung Content ms
Menu Manjung 3rd Level Content ms
MENU UTAMA
- UTAMA
- PROFIL ORGANISASI
- WARGA JABATAN
- WARGA AWAM
- HUBUNGI KAMI
- INFORMASI PEJABAT DAERAH DAN TANAH
Breadcrumb
piagam pelanggan manjung content ms
PIAGAM PELANGGAN JABATAN
Kami beriltizam dalam memberikan perkhidmatan seperti berikut: |
|
---|---|
1. |
Setiap aduan dikeluarkan akuan terima dalam tempoh satu (1) hari dan jawapan rasmi akan dijawab dalam tempoh tujuh (7) hari. |
2. |
Menyelesaikan permohonan semua lesen dalam tempoh empat (4) minggu. |
3. |
Kaunter bayaran termasuk kutipan hasil akan dibuka mengikut jadual sekurang-kurangnya waktu pejabat. Bagi hari-hari tertentu, masa kutipan dilanjutkan. |
4. |
Menyediakan baucer bayaran pembelian dalam masa (5) hari bekerja. |
5. |
Mengadakan kemudahan infrastruktur yang terbaik dan seberapa segera mengikut peruntukan yang diluluskan. |
6. |
Berusaha untuk mengurang kadar kemiskinan penduduk. |
7. |
Menyediakan baucer bayaran projek dalam masa tujuh (7) hari bekerja dari tarikh kadar/pesanan kerajaan yang lengkap diterima. |
8. |
Mendaftar dengan serta merta semua permohonan tanah yang lengkap. |
9. |
Mendaftarkan hakmilik sementara bari Rancangan Tanah Berkelompok dan Perkampungan Tersusun dalam tempoh satu (1) hari bekerja bagi urusan secara operasi 'One Stop Centre'. |
10. |
Mendaftar perserahan urusniaga dan bukan urusniaga dalam tempoh dua puluh empat (24) jam bagi setiap satu (1) perserahan. |
11. |
Mengeluarkan Sijil Carian Rasmi dalam tempoh dua (2) hari bekerja bagi setiap satu sijil. |
12. |
Memastikan bil-bil cukai tanah dihantar kepada tuan-tuan tanah sebelum 1 Januari setiap tahun. |
13. |
Menyelesaikan permohonan Permit Bahan Batu dalam tempoh tujuh (7) hari setelah menerima laporan jabatan teknikal. |
14. |
Menyelesaikan permohonan tukar syarat nyata tanah pertanian dalam tempoh satu (1) bulan. |
15. |
Mengemukakan permohonan untuk mendapatkan kebenaran pindah milik/gadaian kepada Pejabat Tanah dan Galian Perak dalam tempoh dua (2) minggu. |
splask client charter content
floating menu manjung content v1 ms
PERKHIDMATAN
PERKHIDMATAN