Bahagian Pengurusan Daerah - PDT Kampar
Top Header Kampar Content ms
Menu Kampar 3rd Level Content ms
Breadcrumb
Bahagian Pengurusan Daerah content MS
BAHAGIAN PENGURUSAN DAERAH
1.1 UNIT PENTADBIRAN AM DAN KEWANGAN
-
Menentukan semua bayaran gaji, elaun-elaun dan lain-lain tuntutan yang layak diterima dalam tempoh yang ditetapkan.
-
Menentukan semua bil bekalan dan perkhidmatan dijelaskan kepada pembeli mengikut Arahan Perbendaharaan.
-
Menguruskan hal ehwal surat menyurat dan fail.
-
Memproses aduan orang ramai.
-
Menguruskan hal ehwal perjawatan dan perkhidmatan.
1.2 UNIT TEKNOLOGI MAKLUMAT
-
Bertanggungjawab dalam memastikan semua peralatan dan perisian teknologi maklumat di Pejabat Daerah dan Tanah Kampar dapat berfungsi dengan baik bagi memastikan aktiviti-aktiviti berjalan lancar.
-
Membangun dan mengemaskini laman web.
-
Penyelenggaraan komputer & merekod inventori komputer dan pelupusan.
-
Menyelenggara & membaiki perkakasan serta peralatan komputer
-
Menjalankan kerja-kerja penyelenggaraan sistem rangkaian.
-
Memastikan dan mengawasi kerja-kerja keselamatan ICT, peralatan perisian dan rangkaian komputer.
-
Memastikan setiap talian komponen rangkaian komputer Pejabat Daerah dan Tanah Kampar berjalan lancar dan berkesan.
1.3 MAJLIS DAN KERAIAN
-
Urusetia perayaan-perayaan Daerah dan Negeri.
1.4 KESELAMATAN
-
Urusetia Mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan dan Bencana Daerah
-
Urusetia Mesyuarat Jawatankuasa Keselamatan Daerah
floating menu kampar content v1 ms
PERKHIDMATAN
PERKHIDMATAN
PAUTAN PANTAS