Top Header Ipoh Content ms

p

Tel: 05 527 5875 / 5811
Faks: 05 527 5706

e
HOME

PORTAL RASMI

PEJABAT DAERAH DAN TANAH KINTA, IPOH

Menu Ipoh Content ms

Breadcrumb

pentadbiran daerah ipoh content ms

PENTADBIRAN DAERAH


   

KHIDMAT PENGURUSAN

  • Menyediakan anggaran Belanjawan dan segala laporan kewangan

 

PENTADBIRAN AM DAN KEWANGAN

  • Melaksanakan kerja-kerja berkaitan pentadbiran am dan kewangan.

  • Kutipan bayaran ansuran rumah awam kerajaan.

  • Kutipan duti bagi pelbagai suratcara.

  • Kutipan bayaran sewa bangunan kediaman kerajaan.

  • Melaksanakan dan menyelaras majlis rasmi di peringkat daerah kecil.

 

FUNGSI BAHAGIAN PENTADBIRAN DAN KEWANGAN

  • Bekalan dan Perkhidmatan dibayar dan dijelaskan kepada pembekal mengikut peraturan dalam arahan perbendaharaan.

  • Menguruskan hal-hal kewangan dan pentadbiran pejabat.

  • Mewujudkan kakitangan yang berdisiplin, memupuk semangat kerjasama dan persefahaman di dalam serta di luar organisasi.

  • Merancang dan mengatur latihan bagi keseluruhan kakitangan untuk meningkatkan prestasi perkhidmatan dan kecekapan.

  • Menentukan semua bil-bil.

  • Melaksanakan program yang berkaitan dengan kutipan Ansuran Rumah Awam, Penyata Hasil Am dan Bayaran Pencen Bekas Perajurit.

  • Memproses dan menentukan semua bayaran gaji, elaun-elaun dan lain-lain tuntutan yang layak dituntut dan diterima dalam tempoh yang ditetapkan.

 

UNIT KEWANGAN

  • Mengawal perbelanjaan dan peruntukan serta menjawab segala teguran daripada pihak AUDIT, Perbendaharaan, Y.B Kewangan Negeri, dan lain-lain.

 

UNIT PENTADBIRAN AM

  • Memproses Permohonan Lesen seperti Lesen Menduduki Sementara dan Lesen Permit Bahan Batu.

  • Sebagai Urusetia perayaan-perayaan Daerah & Negeri.

  • Memproses Permohonan Lesen Hiburan.

  • Mengurus sambutan bagi majlis Rasmi Kerjaan Peringkat Negeri dan Daerah serta Lawatan Rasmi DiRaja dan Orang-Orang Kenamaan.

  • Mengurus dan memproses surat-menyurat dan fail.

 

UNIT PERKHIDMATAN

  • Mengurus segala hal ehwal perjawatan, persaraan, peperiksaan, kursus, cuti, tatatertib, latihan dalam perkhidmatan dan lain-lain yang berkaitan.

  • Unit Hasil.

  • Menerima bayaran serta mengeluarkan lesen/resit mengikut jenis aktiviti.

  • Menerima dan mengutip ansuran Rancangan Perumahan Awam.

  • Mengemaskini Rekod/Buku Lejar Kutipan.

  • Memproses bayaran balik wang cagaran.

 

UNIT TEKNOLOGI MAKLUMAT

  • Menguruskan dan menyelenggara peralatan berkaitan dengan ICT.

  • Menguruskan dan mengemaskini laman web jabatan.

 

 

Floating Menu Ipoh content v1 ms

 

Footer ms