Bahagian Khidmat Pengurusan
![]() |
Tel : 05 209 5000 Faks : 05 243 4451 |
![]() |
webmasterptg[at]perak.gov.my |
PROFIL : BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN
Objektif
- Bekerjasama dengan lain-lain bahagian dalam memperkemaskinikan pentadbiran pejabat demi mencapai matlamat jabatan ini disamping mengkaji secara mempermodenkan pentadbiran tanah secara keseluruhan.
- Mengawal kewangan jabatan supaya ianya digunakan mengikut yang sepatutnya dari segi pembayaran gaji dan elaun serta lain-lain perbelanjaan yang dibuat.
- Mengkaji keperluan jabatan dari segi perjawatan dan mengemaskinikan rekod-rekod yang berkaitan disampingkan mendapatkan maklumat-maklumat lain yang diperlukan.
- Meningkatkan mutu perkhidmatan pegawai dan kakitangan pentadbiran tanah dengan menyediakan latihan dan kursus dari masa ke semasa.
- Mengendalikan urusan perkhidmatan pegawai dan kakitangan pejabat ini.
- Menguruskan soalan-soalan audit, jawatankuasa kira-kira wang negeri dan biro pengaduan awam.
Fungsi
- 1. Pentadbiran
- 1.1. Mengurus Pinjaman Perumahan
- 1.2. Mengurus Pinjaman Komputer
- 1.3. Mengurus Permohonan Keluar Negara
- 1.4. Mengurus Laporan Kursus Anjuran Dalam Dan Luar Jabatan
- 1.5. Mengurus Laporan Kursus Pegawai dan Anggota
- 1.6. Mengurus Aduan Rakyat
- 1.7. Mengurus Permohonan Kewartaan TPG dan PDT Perak
- 1.8. Mengurus Perpustakaan
- 1.9. Mengurus Senjata Api
- 1.10. Mengurus Dan Menjawab Surat Menyurat
- 1.11. Mengurus Fail-Fail Bahagian
- 1.12. Mengurus Mesyuarat
- 1.13. Mengurus Persiapan Dewan
- 1.14. Mengurus Bilik Mesyuarat dan Jamuan Makan
- 1.15. Mengurus Sistem e-Hadir
- 1.16. Mengurus Temujanji Antara TPTG Dengan Pelanggan / Pegawai
- 1.17. Mengurus Pergerakan Keluar dan Masuk Fail-Fail Sulit (MMK)
- 1.18. Mengurus Penyelenggaraan Stor dan Inventori
- 1.19. Mengurus Penyelenggaraan Aset dan Kenderaan Jabatan
- >Pengurusan pentadbiran.
- >Pengurusan sumber manusia.
- >Pengurusan kewangan.
- >Pengurusan aset dan stor.
PERKHIDMATAN