Prestasi Piagam Pelanggan - PDT Gerik
Top Header Gerik Content ms
![]() |
Tel: 05 791 1963 Faks: 05 792 1049 |
![]() |
pdtgerik[at]perak.gov.my |
HOME
PEJABAT DAERAH DAN TANAH HULU PERAK
Menu Gerik 3rd Level Content ms
MENU UTAMA
- UTAMA
- PROFIL ORGANISASI
- WARGA JABATAN
- WARGA AWAM
- HUBUNGI KAMI
- INFORMASI PEJABAT DAERAH DAN TANAH
Breadcrumb
Prestasi Piagam Pelanggan ms
PRESTASI PIAGAM PELANGGAN
SEPTEMBER 2020 - OKTOBER 2020
Bil |
Piagam Pelanggan |
Standard |
Jumlah Diterima |
Jumlah Dilaksanakan Mengikut Standard |
Jumlah Tidak Dilaksanakan Mengikut Standard |
Pencapaian(%) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bahagian Khidmat Pengurusan |
||||||
1 |
Memastikan aduan awam yang diterima diberi maklumbalas dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja |
7 hari bekerja |
0 |
0 |
0 |
100% |
2 |
Memproses permohonan dan mengeluarkan lesen minuman keras bagi tempoh enam (6) bulan dengan syarat dokumen yang dikemukakan adalah lengkap |
6 Bulan |
0 Permohonan |
0 |
0 |
100% |
3 |
Memproses permohonan dan mengeluarkan lesen hiburan awam dalam tempoh satu (1) bulan dengan syarat dokumen yang dikemukakan adalah lengkap |
1 Bulan |
6 Permohonan |
4 |
2 |
66% |
4 |
Menyediakan baucer bayaran dalam tempoh enam (6) hari bekerja dengan syarat dokumen yang dikemukakan adalah lengkap |
6 Hari |
50 Baucer |
50 |
0 |
100% |
Bil |
Piagam Pelanggan |
Standard |
Jumlah Diterima |
Jumlah Dilaksanakan Mengikut Standard |
Jumlah Tidak Dilaksanakan Mengikut Standard |
Pencapaian(%) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bahagian Pengurusan Tanah |
||||||
1 |
Memastikan setiap permohonan tanah individu diproses dalam tempoh enam (6) bulan |
3 Bulan |
44 Permohonan |
44 |
0 |
100% |
2 |
Memastikan permohonan pembangunan tanah yang lengkap dan memenuhi syarat-syarat di bawah bidang kuasa Pentadbir Tanah diproses dalam tempoh enam (6) bulan dari tarikh permohonan diterima |
6 Bulan |
||||
3 |
Memastikan semua instrumen urusniaga dan bukan urusniaga yang didapati lengkap, sempurna dan teratur didaftarkan dalam tempoh 24 jam hari bekerja; |
24 Jam |
200 Permohonan |
200 |
0 |
100% |
4 |
Mengeluarkan bil-bil cukai tanah pada atau sebelum 31 Januari kepada pemilik-pemilik tanah yang mana nama dan alamat mereka didapati lengkap. |
pada atau sebelum 31 Januari |
- bil |
- |
- |
- |
Bil |
Piagam Pelanggan |
Standard |
Jumlah Diterima |
Jumlah Dilaksanakan Mengikut Standard |
Jumlah Tidak Dilaksanakan Mengikut Standard |
Pencapaian (%) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bahagian Pembangunan Luar Bandar |
||||||
1 |
Mengemukakan keputusan permohonan dan cadangan-cadangan projek dalam masa tiga (3) bulan selepas segala maklumat mengenainya lengkap |
3 Bulan |
15 Permohonan |
15 |
0 |
100% |
2 |
Melaksanakan projek-projek yang telah diluluskan dalam tempoh dua (2) bulan selepas waran peruntukan / arahan pelaksanaan kerja diterima; |
2 Bulan |
40 projek |
40 |
0 |
100% |
3 |
Melaksanakan pembayaran kepada pembekal dan kontraktor dalam tempoh enam (6) hari selepas tuntutan lengkap diterima |
6 hari |
2 Bayaran |
2 |
0 |
100% |
4 |
Menyelaras permohonan pendaftaran peserta e-Kasih setiap bulan |
1 Bulan |
**Pelaporan Prestasi Piagam Pelanggan disediakan dua (2) bulan sekali