Piagam Pelanggan - PDT Gerik
Top Header Gerik Content ms
![]() |
Tel: 05 791 1963 Faks: 05 792 1049 |
![]() |
pdtgerik[at]perak.gov.my |
HOME
PEJABAT DAERAH DAN TANAH HULU PERAK
Menu Gerik 3rd Level Content ms
MENU UTAMA
- UTAMA
- PROFIL ORGANISASI
- WARGA JABATAN
- WARGA AWAM
- HUBUNGI KAMI
- INFORMASI PEJABAT DAERAH DAN TANAH
Breadcrumb
piagam pelanggan gerik content ms
PIAGAM PELANGGAN
Bahagian Khidmat Pengurusan
-
Memastikan aduan awam yang diterima diberi maklumbalas dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.
-
Memproses permohonan dan mengeluarkan lesen minuman keras bagi tempoh enam (6) bulan dengan syarat dokumen yang dikemukakan adalah lengkap.
-
Memproses permohonan dan mengeluarkan lesen hiburan awam dalam tempoh satu (1)bulan dengan syarat dokumen yang dikemukakan adalah lengkap.
-
Menyediakan baucer bayaran dalam tempoh enam (6) hari bekerja dengan syarat dokumen yang dikemukakan adalah lengkap
Bahagian Pengurusan Tanah
-
Memastikan setiap permohonan tanah individu diproses dalam tempoh 190 hari.
-
Memastikan permohonan pembangunan tanah yang lengkap dan memenuhi syarat-syarat di bawah bidang kuasa Pentadbir Tanah diproses dalam tempoh enam (6) bulan dari tarikh permohonan diterima.
-
Memastikan semua instrumen urusniaga dan bukan urusniaga yang didapati lengkap, sempurna dan teratur didaftarkan dalam tempoh 24 jam hari bekerja.
-
Memastikan bayaran cukai tanah dijelaskan sebelum 31 mei pada setiap tahun.
Bahagian Pembangunan
-
Mengemukakan keputusan permohonan dan cadangan-cadangan projek dalam masa tiga (3) bulan selepas segala maklumat mengenainya lengkap.
-
Melaksanakan projek-projek yang telah diluluskan dalam tempoh dua (2) bulan selepas waran peruntukan / arahan pelaksanaan kerja diterima.
-
Melaksanakan pembayaran kepada pembekal dan kontraktor dalam tempoh enam (6) hari selepas tuntutan lengkap diterima.
-
Menyelaras permohonan pendaftaran peserta e-Kasih setiap bulan.
splask client charter content
floating menu gerik content v1 ms
PERKHIDMATAN
PERKHIDMATAN