Prestasi Piagam Pelanggan
![]() |
Tel : 05 209 5000 Faks : 05 243 4451 |
![]() |
webmasterptg[at]perak.gov.my |
PRESTASI PIAGAM PELANGGAN
JANUARI 2023 - JUN 2023
PEJABAT PENGARAH TANAH DAN GALIAN NEGERI PERAK
Bil. |
Jenis Perkhidmatan |
Jangka Masa |
Prestasi
|
---|---|---|---|
1. |
Memberi Maklumbalas Aduan Awam |
3 Hari Bekerja |
100% |
2. |
Penyelesaian Aduan Awam Biasa |
7 Hari Bekerja |
96% |
3. |
Memastikan semua pegawai dan kakitangan telah hadir berkursus selama 7 hari dalam setahun |
7 hari setahun |
95% |
4. |
Tempoh bayaran tuntutan bil-bil berkaitan urusan tanah dijelaskan dalam tempoh masa yang ditetapkan dari invois yang diterima |
6 hari dari tarikh
|
100% |
5. |
Mengeluarkan resit sebagai akuterima bagi setiap urusan di kaunter |
5 minit
|
4.55 minit |
6. |
Tempoh Permohonan Kebenaran Pindahmilik Kelulusan PTG |
7 hari |
100% |
7. |
Tempoh Permohonan Kebenaran Pindahmilik Kelulusan MB / PBN |
14 hari |
100% |
8. |
Tempoh Perserahan Siap 1 Hari bagi Pindahmilik Tanah (PMT), Suratcara (Tanpa PMT) & Borang |
1 hari |
100% |
**Pengemaskinian Prestasi Piagam Pelanggan Jabatan adalah secara berkala 6 bulan sekali.
PERKHIDMATAN