Piagam Pelanggan
![]() |
Tel : 05 209 5000 Faks : 05 243 4451 |
![]() |
webmasterptg[at]perak.gov.my |
PIAGAM PELANGGAN
PEJABAT PENGARAH TANAH DAN GALIAN NEGERI PERAK
No. |
Jenis Perkhidmatan |
Jangka Masa |
---|---|---|
1. |
Memberi Maklumbalas Aduan Awam |
3 Hari Bekerja |
2. |
Penyelesaian Aduan Awam Biasa |
7 Hari Bekerja |
3. |
Memastikan semua pegawai dan kakitangan telah hadir berkursus selama 7 hari dalam setahun |
7 hari setahun |
4. |
Tempoh bayaran tuntutan bil-bil berkaitan urusan tanah dijelaskan dalam tempoh masa yang ditetapkan dari invois yang diterima |
6 hari dari tarikh invois diterima |
5. |
Mengeluarkan resit sebagai akuterima bagi setiap urusan di kaunter |
5 minit(1 urusan) |
6. |
Tempoh Permohonan Kebenaran Pindahmilik Kelulusan PTG |
7 hari |
7. |
Tempoh Permohonan Kebenaran Pindahmilik Kelulusan MB / PBN |
14 hari |
8. |
Tempoh Perserahan Siap 1 Hari bagi Pindahmilik Tanah (PMT), Suratcara (Tanpa PMT) & Borang |
1 hari |
PERKHIDMATAN