Prestasi Piagam Pelanggan - PDT Selama
PRESTASI PIAGAM PELANGGAN
BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN
Bil. |
Urusan
|
Mengikut
|
Jan- Mac
|
April- Jun
|
Julai- Sept
|
Okt- Dis
|
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Setiap aduan akan dikeluarkan akuan terima dalam tempoh 1 hari dan jawapan rasmi akan dijawab dalam tempoh 14 hari. |
|
|
|||
2. |
Mengeluarkan lessen hiburan awam dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh laporan jabatan-jabatan berkenaan diterima. |
|
|
|||
3. |
Menyediakan baucer bayaran perkhidmatan dan bekalan dalam tempoh tujuh (7) hari dari tarikh bil diterima daripada pembekal / pemborong |
|
|
|||
4. |
Mengeluarkan notis taksiran pindahmilik dalam tempoh 30 hari daripada tarikh permohonan |
|
|
BAHAGIAN PEMBANGUNAN TANAH
Bil. |
Urusan
|
Mengikut
|
Jan- Mac
|
April- Jun
|
Julai- Sept
|
Okt- Dis
|
1. |
Setiap aduan akan dikeluarkan akuan terima dalam tempoh 1 hari dan jawapan rasmi akan dijawab dalam tempoh 14 hari. |
|
|
|||
2. |
Memastikan bil-bil cukai tanah dihantar kepada tuan-tuan tanah sebelum 1 haribulan Januari setiap tahun. |
|
|
|||
3. |
Menyelesaikan permohonan tukar syarat nyata tanah pertanian kepada pertanian dalam tempoh satu (1) bulan. |
|
|
|||
4. |
Mengeluarkan sijil carian rasmi dengan serta-merta |
|
|
|||
5. |
Mengeluarkan sijil carian persendirian dengan serta-merta. |
|
|
PERKHIDMATAN
PERKHIDMATAN
PAUTAN PANTAS