Prestasi Piagam Pelanggan - PDT Kampar
PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN PEJABAT DAERAH DAN TANAH KAMPAR TAHUN 2018
BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN
Bil. |
Janji Jabatan/Agensi |
Pencapaian Tahun 2018
|
Peratus Pencapaian (%)
|
---|---|---|---|
1. |
Memberi jawapan dalam masa 14 hari ke atas setiap aduan yang dikemukakan oleh orang ramai |
Aduan dijawab dalam tempoh 14 hari bekerja selepas aduan diterima.
|
100% |
2. |
Menyediakan dan memproses baucar bayaran kepada pembekal/kontraktor dalam tempoh (7) hari bekerja daripada tarikh tuntutan yang telah lengkap diterima |
Baucar bayaran (perkhidmatan pembekal / kontraktor) disediakan dalam tempoh 7 hari bekerja daripada tarikh tuntutan lengkap diterima.
|
100% |
3. |
Menyelesaikan permohonan semua lesen hiburan awam, pusat hiburan keluarga dan eksais di dalam tempoh 8 minggu. |
Menyelesaikan permohonan semua lesen hiburan awam, pusat hiburan keluarga dan eksais di dalam tempoh 8 minggu.
|
98.44% *Tunggu Maklum Balas daripada Jabatan Teknikal |
4. |
Menyediakan dokumen perkhidmatan dan pengesahan perjawatan di mana semua dokumen yang lengkap akan dikemukakan kepada Bahagian Pengurusan Somber Manusia SUK Perak di dalam tempoh 7 hari bekerja setelah memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan. |
Dokumen perkhidmatan dan pengesahan perjawatan di mana semua dokumen yang lengkap akan dikemukakan kepada Bahagian Pengurusan Sumber Manusia SUK Perak di dalam tempoh 7 hari bekerja setelah memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan Jumlah Pengesahan : 3 |
100% |
UNIT PEMBANGUNAN LUAR BANDAR
Bil. |
Janji Jabatan/Agensi |
Pencapaian Tahun 2018
|
Peratus Pencapaian (%) Tahun 2018
|
---|---|---|---|
1. |
Mengadakan Mesyuarat Jawatankuasa Tindakan Daerah (JKTD) secara berkala setiap bulan. |
Mengadakan Mesyuarat Jawatankuasa Tindakan Daerah (JKTD) secara berkala setiap bulan.
|
100% |
2. |
Menyediakan minit-minit mesyuarat utama yang dikendalikan oleh PLB dengan lengkap, tepat dan diedarkan dalam tempoh 7 hari bekerja. (FGD & JKTD) |
Sebahagian minit-minit mesyuarat utama yang telah lengkap dan tepat telah diedarkan dalam tempoh 7 hari bekerja. Sebahagian lagi diedarkan dalam tempoh melebihi 7 hari bekerja.
|
100% |
3. |
Menyelaras program-program pembasmian kemiskinan melalui Mesyuarat Jawatankuasa Focus Group Daerah (FGD) setiap bulan. |
Telah dilaksanakan sebanyak 9 kali sehingga September 2018 |
100% |
4. |
Menyelaras projek-projek pembangunan daerah pada setiap tahun. |
Projek-projek pembangunan daerah dirancang dan diselaras pada setiap tahun.
|
100% |
5. |
Mengadakan Mesyuarat Jawatankuasa Khas menimbang dan menyetujui terima sebutharga daerah setiap bulan (mengikut keperluan) atau bagi kes-kes segera dalam tempoh 3 hari bekerja selepas menerima kertas perakuan. |
Mesyuarat Jawatankuasa Khas menimbang dan menyetujui terima sebutharga diadakan mengikut keperluan iaitu 3 hari selepas menerima kertas perakuan.
|
100% |
6. |
Menyediakan perincian (3) hari bekerja selepas lawatan tapak. |
Perincian kerja disediakan 3 hari selepas lawatan tapak dan projek siap disahkan dalam tempoh 3 hari bekerja selepas tuntutan lengkap diterima.
|
100% |
7. |
Mengesahkan projek siap dalam tempoh 3 hari bekerja selepas tuntutan lengkap diterima. |
Perincian kerja disediakan 3 hari selepas lawatan tapak dan projek siap disahkan dalam tempoh 3 hari bekerja selepas tuntutan lengkap diterima.
|
100% |
8. |
Menyediakan baucar bayaran peruntukan (perkhidmatan pembekal / kontraktor) dalam tempoh 7 hari bekerja daripada tarikh tuntutan lengkap diterima. |
Baucar bayaran peruntukan (perkhidmatan pembekal / kontraktor) disediakan dalam tempoh 7 hari bekerja daripada tarikh tuntutan lengkap diterima.
|
100% |
9. |
Semua jawapan aduan akan diberikan dalam tempoh 14 hari bekerja. |
Aduan dijawab dalm tempoh 14 hari bekerja selepas aduan diterima.
|
76% |
BAHAGIAN PENGURUSAN TANAH - UNIT PELUPUSAN DAN PEMBANGUNAN TANAH
Bil. |
Janji Jabatan/Agensi |
Pencapaian Tahun 2018
|
Peratus Pencapaian (%) Tahun 2018
|
---|---|---|---|
1. |
Memproses permohonan pemberimilikan tanah kerajaan dalam tempoh 12 bulan selepas menerima laporan lengkap daripada Jabatan Teknikal. |
Permohonan pemberimilikan tanah kerajaan diproses dalam tempoh 12 bulan.
|
5.4% |
2. |
Memproses permohonan lanjut tempoh pajakan dalam tempoh 9 bulan selepas menerima laporan lengkap daripada Jabatan Teknikal. |
Permohonan lanjut tempoh pajakan diproses dalam tempoh 9 bulan.
|
0% |
3. |
Memproses permohonan Lesen Pendudukan Sementara (LPS) dalam tempoh 9 bulan selepas menerima laporan lengkap daripada Jabatan Teknikal. |
Permohonan Lesen Pendudukan Sementara (LPS) diproses dalam tempoh 9 bulan.
|
13% |
4. |
Memproses permohonan permit bahan batuan dalam tempoh 12 bulanselepas menerima laporan lengkap daripada Jabatan Teknikal. |
Permohonan permit bahan batuan diproses dalam tempoh 12 bulan.
|
10% |
5. |
Memproses permohonan perizaban tanah kerajaan dalam tempoh 12 bulan selepas menerima laporan lengkap daripada Jabatan Teknikal. |
Memproses permohonan perizaban tanah kerajaan dalam tempoh 12 bulan selepas menerima laporan lengkap daripada Jabatan Teknikal. Jumlah permohonan : 13 Julah selesai : O |
0% |
6. |
Memproses permohonan skim perumahan/industri di atas tanah kerajaan dalam tempoh 12 bulan selepas menerima laporan lengkap daripada Jabatan Teknikal. |
Memproses permohonan skim perumahan/industri di atas tanah kerajaan dalam tempoh 12 bulan selepas menerima laporan lengkap daripada Jabatan Teknikal.
|
6% |
UNIT PENDAFTARAN
Bil. |
Janji Jabatan/Agensi |
Pencapaian Tahun 2018
|
Peratus Pencapaian (%) Tahun 2018
|
---|---|---|---|
1. |
Mendaftarkan hakmilik sementara. |
335 |
100% |
2. |
Mendaftarkan perserahan urusniaga dan bukan rusniaga dalam tempoh 24 jam bagi setiap satu perserahan. |
Bukan urusniaga : 256
|
100% |
3. |
Mengeluarkan sijil carian rasmi dan persendirian dalam tempoh 1 hari bekerja bagi setiap satu sijil. |
Carian Rasmi : 269
|
100% |
4. |
Memproses permohonan Kebenaran Menteri Besar untuk pindahmilik / gadaian dalam tempoh 14 hari. |
Mukim Teja : 92
|
100% |
UNIT HASIL
Bil. |
Janji Jabatan/Agensi |
Pencapaian Tahun 2018
|
Peratus Pencapaian (%) Tahun 2018
|
---|---|---|---|
1. |
Memastikan bil — bil cukai tanah dihantar kepada tuan- tuan tanah sebelum 1 Januari setiap tahun. |
33,438 bil cukai tanah
|
87.5% |
PERKHIDMATAN
PERKHIDMATAN
PAUTAN PANTAS