Prestasi Piagam Pelanggan - PDT Ipoh
![]() |
Tel: 05 527 5875 / 5811 Faks: 05 527 5706 |
![]() |
pdtipoh[at]perak.gov.my |
HOME
PEJABAT DAERAH DAN TANAH KINTA, IPOH
PRESTASI PIAGAM PELANGGAN
JANUARI 2020 - JUN 2020
PEJABAT DAERAH DAN TANAH KINTA IPOH
Bil. |
Jenis Perkhidmatan |
Jangka Masa |
Prestasi Piagam Pelanggan |
---|---|---|---|
1. |
Memastikan semua pegawai dan kakitangan telah hadir berkursus selama 7 hari dalam setahun |
7 hari setahun |
67.35% |
2. |
Tempoh bayaran tuntutan bil-bil berkaitan urusan tanah dijelaskan dalam tempoh masa yang ditetapkan dari invois yang diterima |
6 hari dari tarikh invois diterima |
100% |
3. |
Mengeluarkan resit sebagai akuterima bagi setiap urusan di kaunter |
5 minit (1 urusan) |
4.21 minit |
4. |
Tempoh Permohonan Kebenaran Pindahmilik Kelulusan PTG |
7 hari |
100% |
5. |
Tempoh Permohonan Kebenaran Pindahmilik Kelulusan MB / PBN |
14 hari |
100% |
6. |
Tempoh Perserahan Siap 1 Hari bagi Pindahmilik Tanah (PMT), Suratcara (Tanpa PMT) & Borang |
1 hari |
100% |