Client's Charter Achievement - PDT Gerik
Top Header Gerik Content en
Menu Gerik 3rd Level Content en
MENU UTAMA
Breadcrumb
Prestasi Piagam Pelanggan en
CLIENT'S CHARTER PERFORMANCE
SEPTEMBER 2020 - OCTOBER 2020
Bil |
Piagam Pelanggan |
Standard |
Jumlah Diterima |
Jumlah Dilaksanakan Mengikut Standard |
Jumlah Tidak Dilaksanakan Mengikut Standard |
Pencapaian(%) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bahagian Khidmat Pengurusan |
||||||
1 |
Memastikan aduan awam yang diterima diberi maklumbalas dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja |
7 hari bekerja |
0 |
0 |
0 |
100% |
2 |
Memproses permohonan dan mengeluarkan lesen minuman keras bagi tempoh enam (6) bulan dengan syarat dokumen yang dikemukakan adalah lengkap |
6 Bulan |
0 Permohonan |
0 |
2 |
100% |
3 |
Memproses permohonan dan mengeluarkan lesen hiburan awam dalam tempoh satu (1) bulan dengan syarat dokumen yang dikemukakan adalah lengkap |
1 Bulan |
6 Permohonan |
4 |
2 |
66% |
4 |
Menyediakan baucer bayaran dalam tempoh enam (6) hari bekerja dengan syarat dokumen yang dikemukakan adalah lengkap |
6 Hari |
50 Baucer |
50 |
0 |
100% |
Bil |
Piagam Pelanggan |
Standard |
Jumlah Diterima |
Jumlah Dilaksanakan Mengikut Standard |
Jumlah Tidak Dilaksanakan Mengikut Standard |
Pencapaian(%) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bahagian Pengurusan Tanah |
||||||
1 |
Memastikan setiap permohonan tanah individu diproses dalam tempoh enam (6) bulan |
3 Bulan |
44 Permohonan |
44 |
0 |
100% |
2 |
Memastikan permohonan pembangunan tanah yang lengkap dan memenuhi syarat-syarat di bawah bidang kuasa Pentadbir Tanah diproses dalam tempoh enam (6) bulan dari tarikh permohonan diterima |
6 Bulan |
||||
3 |
Memastikan semua instrumen urusniaga dan bukan urusniaga yang didapati lengkap, sempurna dan teratur didaftarkan dalam tempoh 24 jam hari bekerja; |
24 Jam |
200 Permohonan |
200 |
0 |
100% |
4 |
Mengeluarkan bil-bil cukai tanah pada atau sebelum 31 Januari kepada pemilik-pemilik tanah yang mana nama dan alamat mereka didapati lengkap. |
pada atau sebelum 31 Januari |
- bil |
- |
- |
- |
Bil |
Piagam Pelanggan |
Standard |
Jumlah Diterima |
Jumlah Dilaksanakan Mengikut Standard |
Jumlah Tidak Dilaksanakan Mengikut Standard |
Pencapaian (%) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bahagian Pembangunan Luar Bandar |
||||||
1 |
Mengemukakan keputusan permohonan dan cadangan-cadangan projek dalam masa tiga (3) bulan selepas segala maklumat mengenainya lengkap |
3 Bulan |
15 Permohonan |
15 |
0 |
100% |
2 |
Melaksanakan projek-projek yang telah diluluskan dalam tempoh dua (2) bulan selepas waran peruntukan / arahan pelaksanaan kerja diterima; |
2 Bulan |
40 projek |
40 |
0 |
100% |
3 |
Melaksanakan pembayaran kepada pembekal dan kontraktor dalam tempoh enam (6) hari selepas tuntutan lengkap diterima |
6 hari |
2 Bayaran |
2 |
0 |
100% |
4 |
Menyelaras permohonan pendaftaran peserta e-Kasih setiap bulan |
1 Bulan |
**Pelaporan Prestasi Piagam Pelanggan disediakan dua (2) bulan sekali